vineri, 14 februarie 2014

Carbohidrati, proteine, fibre

Atunci cand eram gras nu dadeam importanta si mancam ce vroiam sau ce gaseam. Dupa ce
am impartit pe categorii alimentele, a fost foarte simplu.
Prima unealta care trebuie folosita dupa ce incepi noul regim alimentar este sa iti pui in ordine carbohidratii. Nu trebuie sa fii doctor docent ca sa intelegi si sa folosesti asta. Mare majoritate a oamenilor mananca din carbohidratii gresiti pentru a isi alimenta corpul. In mare, carbohidratii asigura energie pentru eforturile copului de-a lungul zile. Asadar, cantitatea de carbohidrati trebuie sa difere de la individ la individ. daca nu faci nimic toata ziua, trebuie sa limitezi foarte mult cantitatea. 

Dar primul pas este in scoaterea sau limitarea drastica a celor rafinati de gen Cereale rafinate, Painea alba, Gogosile, Biscuitii, Prajiturile, Bauturile de fructe din comert,  Chipsurile, Pastele fainoase, Siropurile din dulceata ...

Dar cu ce ii inlocuim? Sunt multi carbohidrati buni pe care ii putem folosi. Eu prefer in aceasta ordine fructe, cereale integrale si legume, ovaz, orez integral, linte, fasole si ultimul in caz ca nu altceva cartofi dar in nici un caz prajiti. 

Odata ce mi-am dat seama de asta alegerea a fost evidenta. Pe langa paine, multi carbohidrati gresiti ii consumam in gustarile dintre mese sau snackuri. Odata ce le-am inlocuit pe chipsuri, croisante, biscuiti sau alte rontanele cu banana, mar, alune pe langa ca am mancat sanatos costa si mai putin ! Wow asta e buna si pentru chitrosi :)  In plus e mult mai simplu. Cand stiu ca plec mai mult imi pun de acasa fructe la mine sa am, eventual si ceva seminte, alune sau nuci. 

Am inceput sa consum  mai multe legume langa proteine, adica langa carne din punctul meu de vedere. Asta a fost a doua unealta pe care am folosit-o, pentru ca pe langa carbohidrati legumele au fibre si multe , multe vitamine. Fibrele sunt foarte importante, trebuie sa va ingrijiti in fiecare zi sa le aveti. Am folosit mult, mult patrunjel pentru ce este cel mai ieftina leguma sanatate/gram din lume. Eu cred ca trebuie sa folosesti din toate culorile zilnic, dar neaparat sa fie verde si cat mai proaspete. 
De asemenea fibrele care te ajuta sa te simti mai plin si asigura o digestie foarte buna, curata colonul ... se regasesc si in cereale integrale, fructe cum ar fi merele, citricele si bananele, seminte, nuci, condimente ...

In sfarsit proteinele. Proteinele sunt baza functionarii organismului, cu ele se construieste si se repara in corp, caramizile pe care ne bazam zi de zi. Nu m-au interesat niciodata statisticile, sa calculez grame si alte porcarii eu stiu ca imi trebuie proteine pe tot parcursul zile, la cele 3 mese trebuie sa am proteine complete ( cu toti aminoacizii): carne ( de preferat pui, curcan, vita, peste), oua, branzeturi, lapte ( eu le prefer degresate) , soia. 
Regula de aur este cat mai putina  grasime in combinatie cu proteine. 

Mai raman si alimentele ce au proteine partiale  cu o parte a lantului de amino acizi : arahide, linte, fasole , migdale, nuci, alune 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu