joi, 10 aprilie 2014

PLACERILE VINOVATE

Asa te-ai hotarat sa traiesti sanatos, sa mananci doar ce trebuie. Asta inseamna ca nu vei mai manca o gogoasa toata viata ? Sau cartofi prajiti ? ba da. De fapt placerile vinovate cum le numesc eu sunt folositoare daca stii cum sa le abordezi.
Poate ca or fi oameni care reusesc 100% sa se abtina de la orice nu e bun, dar eu nu ma numar printre ei. 
Exista 2 metode pe care le-am testat.
Prima este numita "cheat day" sau pe romaneste ziua in care mananci orice. Este folosita si de multi sportivi sau atleti. Pe scurt in aceasta zi ai voie sa mananci orice si oricat, in celelalte 6 trebuie insa sa te mentii 100% la disciplina alimentara pe care ti-ai impus-o. Eu cred ca merge doar la persoanele care fac mult sport si care ard repede grasimile personal nu am inghitit-o prea bine. Ce fac daca pofesc marti la ceva ? Astept pana duminica ? legat de aceasta metoda este si faptul ca atunci cand mamanci mai mult decat trebuie, grasimi si alte chestii organismul secreta un hormon dedicat arderii acestor chestii. Asa ca daca urmatoarele zile esti foarte strict, ai putea chiar sa slabesti mai mult decat inainte de cheat day, urcandu-te cum ar veni din mers pe acest val al arderii de grasimi starnit de ziua in care ai mancat orice si oricat. Mai cred ca merge la persoanele care sunt stabile in greutate de cel putin 1 an, altfel o asa zi te poate destabiliza cu totul. 

Mie imi place mai mult a doua metoda, ce a 10 %. Adica poti sa mai calci in strachini daca nu depaseste 10% din ceea ce consumi zilnic sau mai usor saptamanal. De principiu daca stiu ca am bagat 2 ciocolate sa zic spre pranz, astazi nu mai consum nimic din alimentele "nesanatoase". daca mananc o pizza, urmatoarele zile sunt mai strict cu ceea ce mananc. daca poti sa distingi acest 10% de bun simt, totul e ok. Fa-ti placerea, dar in cantitati mici. Asa nu o sa suferi mult timp dupa anumite alimente/bauturi care iti plac deosebit. daca esti la o petrecere si dai in cartofi prajiti, nu te baga si la paine. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu